5. päev

.................................................................................................

ALUŠTA-GURZUF-ALUŠTA

HOMMIKUSÖÖK KODUÕUEL

Hommikul ärkasime üles ja otsustasime, et tuleb teha väljasõit Gurzufi. Ma ei tea siiamaani, miks me just selle linna valisime ja mis põhjusel me sinna minema pidime. Keskväljakul oli Gurzufi saamiseks kaks varianti: oodata, kuni odav troll tuleb (aga see ei pruugi linna sisse sõita), või astuda mikrokasse, mille kõrval kutt Jaltat välja hõikab. Valisime teise ehk kalli võimaluse. Mikrokas liikus mägiteedel ropu kiirusega ja tegi jubedaid möödasõite, nii et närvikõdist ja tooli surutud küüntest küll puudust ei tulnud. Aga sellegagi harjub... Maha pandi meid suurel teel, seega poleks vahet olnud, kas oleksime sõitnud trolli või mikrokaga. Sealt marssisime siis kolm-neli kilomeetrit mööda teeäärt ranna poole.

SUURELT TEELT JALA LINNA POOLE MINEMAS

Gurzuf on Alušta kõrval peaaegu külake, kus elutegevus koondub peatänava ümber. Tänavad on kitsad, majad suhteliselt madalad, aga viisakamad kui Aluštas. Kesklinnas me veeni ei jõudnud, vaid astusime mööda rannaga paralleelset tänavat ida poole, kus oleks pidanud olema teine rand. Otse vee poole mingist hetkest enam astuda ei saanud, sest suur pargiala oli aiaga piiratud ja ukse peal oli ees turva. Rannavärava eest ostsime arbuusi. Rannani tuli aga veel veidi alla kilomeetri teed mööda alla minna. Rand oli kivine, vees muutusid kivid aga veelgi suuremateks -- pluss Aluštale. Gurzufi kasuks räägib aga see, et inimesi oli suhteliselt vähe ja rand ise tundus olevat puhas. Vees asusid kaks hiiglaslikku kivi, mis peaksid olema Gurzufi vaatamisväärsus. Sõime pool arbuusi ära, natukene pakkusime ka tädile, kes toidunänni müüs ja meie juurde korraks maha istus.

ARBUUS JA KAKSIKKIVID

Ilm võttis aga tormisemad tuurid ja oli selge, et nüüd kohe hakkab sadama. Tempoka kõnniga oleks linnani jõudnud 15-20 minutiga... Pool teed kõndisime korralikus vihmasajus ja lõpuks lihtsalt padukas. Õnneks jäi linnas ette poolpime söögikoht, kus istus ees 6-8 samasugust vihma eest pakku tulnut. Loogiline oleks, et söögikohas möödub halb ilm ikka kiiremini. Noh, mitte alati. Võtsime menüüd, valisime välja head odavad boršid (selles võib harva pettuda) ja õlle ning läksime leti ette tellima. Boršitellimus läks teele, õlle oma aga mitte. Klaase pole. Näete, need inimesed võtsid viimased õlleklaasid. Ka tee- ja mahlaklaase pole. Piret sai aga teada, et kohvi küll on, aga kohvitasse pole. Boršid jõudsid lauda, aga leivad mitte. Selgus, et leiba ka pole, aga tunni-paari pärast tuleb. Anti ei saanud ka vetsus käia, sest ... õige! Vett pole! Muidugi polnud seal ka vahetusraha tagasi anda... Seejuures teatas teenindaja kõike nii, nagu see oleks igapäevane nähtus. Kas oli põhjuseks siis see, et me olime ilmselgelt mitte-venelased või oli tõesti tegemist maailma kõige mõttetuma söögikohaga, seda ei tea.

Kiirpõige Gurzufi osutus tegelikult veel ühel moel kasulikuks. Tee ääres raamatupoes müüdi nimelt detailset Krimmi kaarti mitte just vähese 25 grivnaga. Hiljem osutus see meeletult kasulikuks, sest lisaks mäetippudele ja nende kõrgustele olid peal parimad marsruudid, mida mööda tippu jõuda, jalgrattamarsruudid ning muidugi ka looduslikud vaatamisväärsused.

Kuna vihm mängis igasuguse huvi Gurzufi avastada maha, lasime end ühel mikrokal alt mäest üles suurele teele viia. Seal oli trollipeatuses veel trobikond inimesi ootamas. Trolliga me tagasi ei jõudnudki, sest käeviipe peale peatusid Jalta poolt tulevad mikrokad ja tegid kokkuleppehinnaga sõidu Aluštasse.

Sel õhtul läksime sööma teise söögikohta. Toit oli jube hea ja õhtu vaikne kulgemine öhe, kuni Anti vetsu läks ja selle ukse taha lõksu jäi. Ukse liblikasüsteem vedas alt. Algul püüdis Mihkel seda muukida, siis aga tulid kõrvalt turvad appi ja lõpuks löödi uks lihtsalt maha. Märkus, et Anti on juba kolmas inimene, kes sinna kinni jäi, oli ilmekas. Aga selline see Krimmi elu ongi. :)